Láska k remeslu. Rešpekt k prírode. Úcta k zákazníkom. Rodina. To je CRAWLER...

24.04.2019

100% merino vlna, ručná výroba, autorské vzory, úpravy na mieru, konfigurátor farieb, inšpirácia a články na blogu. Dve kolekcie ročne. Oblečenie, ktoré je funkčné a má štýl. Za tým všetkým stojí Pavlína a Eva. Dve sestry a ich tím krajčírok z Chrasti u Chrudimi.

Práve tieto ženy tvoria značku Crawler a rovnako nazvaný eshop so zákazkovou ručnou výrobou funkčného oblečenia. Tím, ktorý oblečie všetky vekové kategórie sa už pevne zabýval v Čechách aj na Slovensku, a postupne sa mu darí expandovať aj do zahraničia.

 

Čo si môžeme pod značkou Crawler predstaviť?

Pavlína: v širšom zmysle je to láska k poctivému remeslu. Rešpekt k prírode. Úcta k zákazníkom. Tímová práca.

Eva: Áno. A tiež je to firma vracajúca sa k tradíciám a ponúkajúca poctivú ručnú prácu. Najdôležitejším bodom našej filozofie je staré dobré príslovie: „Náš zákazník, náš pán.“ Snažíme sa poskytovať tak kvalitné a profesionálne služby, aby uspokojili aj toho najnáročnejšieho zákazníka. Pracujeme s merino vlnou, prírodným materiálom, ktorý si v poslednej dobe obľúbil takmer celý svet.

Foto: Archiv Crawler

 

Prečo Crawler? Čo to znamená?

Eva: Viete, meno Crawler vzniklo spontánne dlho pred založením značky. Ako budúca maminka som sa samozrejme chcela pripojiť do diskusného fóra jedného materského webu. K takej registrácii potrebujete prezývku. No a ja som vtedy rada počúvala pieseň od skupiny Remy Zero, v ktorej sa „crawler“ skloňovalo, a tým mi prirástlo k srdcu. Pod touto prezývkou som potom roky zdieľala svoje skúsenosti s ostatnými maminkami, a neskôr, keď prišlo na firmu, tak som nad iným názvom ani neuvažovala. Ťažko by som si zvykla.

Ako vznikol Crawler? Odkiaľ pochádza nápad založiť si takú firmu? Zdá sa, že je to rodinný podnik...

Eva: Áno, sme rodinný podnik. Vlastne to nebolo vôbec cielené. Na začiatku som šila sama na živnosť. Po nejakej dobe, keď dopyt po výrobkoch značne prevýšil moju časovú kapacitu, tak som sa do toho pustila spoločne so sestrou, ktorá má veľa skúseností s firemným vedením ( na rozdiel odo mňa). A po nejakom čase pribudli zamestnanci, a s tým samozrejme aj potrebné výrobné priestory.

Vašim mottom je Ideme na vlne. Čo to znamená?

Eva: Je to vyjadrenie toho, že 100% merino vlnu milujeme. Je to totiž čisto prírodný materiál, ktorý má v odevoch oveľa dlhšiu históriu než bavlna a syntetické materiály. Snažíme sa ju propagovať, vyvrátiť mnohé mýty o vlne a priviesť ju (nielen) do českých šatníkov. Našim mottom vyzývame zákazníkov, aby išli na vlne s nami. Na našej vlne.

Pavlína: Presne tak, postupom času sme sa vyprofilovali, a teraz pracujeme takmer výlučne so 100% merino vlnou. Claim (alebo motto – pozn. red.) „Ideme na vlne“, ktorým sme doplnili naše logo, je myslím teda viac než trefný.

Foto: Archiv Crawler

 

Kto sú vaši zákazníci?

Eva: Našim zákazníkom môže byť každý. Nakupujú u nás prevažne maminky na rodičovskej dovolenke, predovšetkým tie, ktoré nosia svoje dieti v šatke či nosiči. Všeobecne sú to ľudia, ktorí milujú pobyt v prírode v každom počasí. Práve pre nich je 100% merino vlna sprostredkovateľom tepelného komfortu v horúčave aj v zime.

Pavlína: Áno, sú to maminky a rodiny s deťmi, ale tiež všetci, ktorí majú radi aktívny život a požadujú k tomu pohodlné a vyhovujúce oblečenie. Medzi našich zákazníkov patria taktiež tí, ktorým nie je ľahostajná budúcnosť planéty; rodiny, ktorým je blízky alternatívny spôsob života, ktoré vedú svoje deti k láske k prírode... Nakupovať u nás môžu samozrejme všetci, veríme, že máme čo ponúknuť všetkým vekovým kategóriám bez rozdielu.

Foto: Archiv Crawler

 

Prečo by sme mali kupovať výrobky u Crawleru a nie u nejakej z konkurenčných firiem?

Eva: Z vlastnej skúsenosti vieme, že málokde vám ušijú oblečenie presne na mieru. Málokde si môžete sami nakombinovať farby a vzory. To všetko my vieme. Svojich zákazníkov si vážime, preto sa k nám radi vracajú. Kupujú si oblečenie s príbehom a s láskou vyrobené a na výrobkoch je náš prístup poznať.

Pavlína: Crawler tiež ponúka svojim zákazníkom nadštandardný zákaznícky servis. Tým, že si všetko sami navrhujeme, a sami následne vyrábame, máme v tomto smere absolútnu voľnosť, a môžeme teda vyhovieť takmer akémukoľvek prianiu zo strany zákazníka. Tí, ktorí nás už poznajú, môžu toto tvrdenie, myslím, potvrdiť a veľakrát je to tiež jeden z dôvodov, prečo sa stali našimi zákazníkmi.

Foto: Archiv Crawler

 

Eva: Ešte by som doplnila, že na našom e-shope nájdete blog, kde publikujeme články nielen o merino vlne. Zákazníci si môžu prečítať tipy k údržbe vlny, výberu veľkosti a podobne.

Foto: Archiv Crawler

 

Na vašom webe zákazníkov sprevádza ovečka Merinka. Kto to je?

Eva: Ovečka Merinka je náš maskot. Meno jej vybrali naši zákazníci a myslím si, že výstižnejšie ani byť nemohlo.

Pavlína: Merinka nás sprevádza od roku 2017. Jej hlavná chvíľa ešte len príde. Máme s ňou mnoho plánov ale tie vám ešte teraz nebudeme prezrádzať. Sledujte nás na našom facebooku a instagrame a postupne sa dozviete viac.

Vaše oblečenie nie je najlacnejšie. Čo určuje cenu? Materiál? Práca?

Eva: Cena je priamo úmerná prémiovému výnimočnému materiálu, ručnej nepásovej výrobe a tomu, že zákazník si sám volí prevedenie a prípadne aj rozmery oblečenia.

Dbáme na precízne prevedenie detailov, z ktorých potom vo výsledku vznikne perfektne spracovaný celok.

Pavlína: Na jednej strane stojí dôkladný výber kvalitných materiálov. Spolupracujeme s osvedčenými dodávateľmi/spravovateľmi merino priadze. V žiadnom prípade nenakupujeme materiál bez pôvodu, svojich obchodných partnerov dobre poznáme a na zakladáme si na dobrých a korektných obchodných vzťahoch. Na druhej strane je potom ručná práca. U Crawlera nečakajte jednotvárnosť pásovej výroby ale každodennú rôznorodosť a kreativitu. Naše krajčírky majú každý výrobok v rukách od začiatku procesu výroby – teda od strihania, strihové úpravy, šitie – až po predanie hotového výrobku do rúk výstupnej kontroly. Cena je teda závislá od tohto procesu. A ako už povedala Eva, dbáme na precízne prevedenie detailov, pretože detaily tvoria celok. A keďže je to ručná práce, tak vlastne každý výrobok je originál.

Merino je dnes už celkom známy materiál, napriek tomu – prečo je tak „bezchybný“?

Eva: Vraciame sa k tomu, čo naši predkovia už dávno vedeli. Merino je bezchybne termoregulačné – v zime hreje, v lete chladí; je hypoalergénne a priedušné, antibakteriálne a nezapácha, čo ocení každý aktívny jedinec.

Pavlína: Nie je nič dokonalejšieho než to, čo vytvorí príroda. Naša jemná merino vlna sa osvedčila ako výborný pomocník všetkým tým, ktorí trpia atopickým ekzémom a mnohými inými kožnými problémami. Naše oblečenie sa tak veľakrát stáva podpornou liečbou či prevenciou týchto problémov.

Ako dlho trvá vyrobiť napríklad body z merina?

Eva: To patrí k tajomstvám, ktoré si s dovolením necháme uzamknuté za stenami našej výrobni. Dodacie lehota je jeden až tri týždne, už z toho je zrejmé, že to nie je záležitosť niekoľkých minút. Nejde totiž len o samotné šitie. Výrobe každého jednotlivého kúsku predchádza grafické spracovanie vzorov, návrhov, potom samozrejme tiež komunikácia so zákazníkmi – často totiž šijeme na mieru a komunikujeme tak farby, vzory, veľkosti a iné špeciálne požiadavky. Až potom dochádza k samotnému nastrihaniu a šitiu oblečenia, kontrole, zabaleniu a ceste k zákazníkom.

Foto: Archiv Crawler

 

Čo máte v pláne do budúcna? Budete rozširovať výrobu, pridávať ďalšie druhy výrobkov, expandovať?

Eva: Chceli by sme sa presadiť nielen na českom trhu. Radi by sme vybudovali značku, ktorá si získa obľubu a dôveru zákazníkov nielen v Českej republike a na Slovensku, ale aj v ďalších krajinách. Neustále pracujeme na novinkách, a na tom, aby sme nákup svojim zákazníkom čo najviac spríjemnili.

Pavlína: Plánov je celá rada, niektoré však nebudeme ešte prezrádzať. Výrobu rok od roku navyšujeme, čo samozrejme znamená nutnosť rozšíriť výrobné a skladové priestory, priestory expedície a administratívne zázemie. Aktuálne u nás teda prebiehajú stavebné úpravy a od apríla 2019 už budeme všetky zákazky vyrábať a expedovať z nových rozšírených priestorov.

Eva: Navýšenie výroby znamená nielen nutnosť väčšieho priestoru, potrebujeme samozrejme aj viac šikovných rúk. V súčasnej dobe tak hľadáme posily do nášho tímu, prevažne krajčírky.

Plánujete tiež kamenný obchod, showroom alebo nejaké výdajné miesto?

Eva: Samozrejme plánujeme, teraz sú však prvoradé investície do nových výrobných technológií, do rozvoja a vylepšenia nášho e-shopu, aby sme našim zákazníkom ponúkli väčší komfort pri nakupovaní. V tomto smere je neustále čo zlepšovať.

Pavlína: Poďte s nami na vlne a sami uvidíte :-).

 

Viac o produktoch spoločnosti Crawler > www.crawler-shop.sk

Zdroj a foto: ML Promotion s.r.o.

Odebráno z oblíbených produktů

Přidáno do oblíbených produktů

X

Prihlásenie

Zabudli ste heslo?
Zašleme vám nové na vašu
emailovú adresu